Τα δίδυμα Simon και Jeanne πάνε στο γραφείο του συμβολαιογράφου για τον οποίο δούλευε η μητέρα τους, Nawal Marwan, πριν πεθάνει για τη διαθήκη που τους έχει αφήσει. Η σχέσεις μεταξύ μάνας και παιδιών δεν ήταν ποτέ καλές ενώ απόσο ξέρανε ο πατέρας τους είχε πεθάνει. Στην διαθήκη η μητέρα τους θα τους αποκαλύψει πως όχι μόνο ο πατέρας τους ζει κάπου στην Μέση Ανατολή, αλλά έχουν και έναν αδερφό, τους οποίους πρέπει να ψάξουν και να βρουν για να τους παραδώσουν δύο φακέλους που έχει αφήσει η μητέρα τους για αυτούς. Μπροστά στο αναπάντεχο σοκ ο γιος αρχικά δεν πιστεύει όσα λέει η μητέρα τους στη διαθήκη της, αλλά αργότερα θα ακολουθήσει την αδερφή του σε ένα ταξίδι που θα ανακαλύψουν πια ήταν τελικά η ιστορία της μητέρας τους.
Ο Denis Villeneuve, σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας (βασισμένο πάνω σε θεατρικό έργο), γνωστός από το Maelstrom, δημιουργεί μια σύγχρονη αρχαία τραγωδία που περιλαμβάνει την τραγικότητα του πολέμου, τον παραλογισμό των θρησκειών, το μίσος που χτίζουν μερικοί μέσα στο λαό, αλλά και την αγάπη, την γενναιότητα, την επανάσταση, όλα χαραγμένα στην ζωή της Nawal Marwan. Η πλοκή εξιστορείτε παράλληλα σε στο παρελθόν και στο παρόν, με τον θεατή από την μια να βλέπει το ταξίδι της Jeanne σε έναν τόπο που καλείτε να ανακαλύψει τις τραγωδίες του τόπου αλλά και της οικογένειάς της, και από την άλλη την συνεχή μάχη της Nawal, η οποία παλεύει απέναντι στην τρέλα που περιβάλει τις καταστάσεις γύρω της. Η δουλειά που έχει γίνει στο μοντάζ είναι καταπληκτική αφού, με την τρομερή ομοιότητα που έχουν οι ηθοποιοί που υποδύονται την νεαρή μάνα και την κόρη, πολλές φορές ο θεατής μπορεί να μπερδέψει το παρόν με το παρελθόν, αφού και στην πραγματικότητα υπάρχουν περιοχές που μαστίζονται ακόμα και τώρα από την τρέλα του πολέμου. Το δράμα χτίζετε σταδιακά και όσο οι αποκαλύψεις πληθαίνουν τόσο κορυφώνεται η τραγικότητα της φιγούρας της μάνας αλλά και της ιστορίας ενός πολύπαθους τόπου και λαού. Φανταστική δουλειά έχει γίνει και στην φωτογραφία της ταινίας, υπεύθυνος της οποίας είναι ο André Turpin.
Μοναδικό ίσως μειονέκτημα στην διάρκειας 130 λεπτών ταινία του Denis Villeneuve, είναι το casting, και αυτό γιατί, παρότι η Lubna Azabal συγκλονίζει στον ρόλο της μάνας Nawal, η Mélissa Désormeaux-Poulin και περισσότερο ο Maxim Gaudette στους ρόλους των παιδιών, δεν προσδίδουν την ένταση που χρειάζονται οι χαρακτήρες τους.
Το Μέσα από τις Φλόγες προτάθηκε για Oscar στην ίδια κατηγορία με τον Κυνόδοντα του Λάνθιμου, για καλύτερη ξενόγλωσση ταινία, αλλά παρότι θεωρούταν φαβορί, τελικά έχασε το βραβείο από το In a better World. Πρόκειται για μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς ανεπιφύλακτα.
Ο Denis Villeneuve, σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας (βασισμένο πάνω σε θεατρικό έργο), γνωστός από το Maelstrom, δημιουργεί μια σύγχρονη αρχαία τραγωδία που περιλαμβάνει την τραγικότητα του πολέμου, τον παραλογισμό των θρησκειών, το μίσος που χτίζουν μερικοί μέσα στο λαό, αλλά και την αγάπη, την γενναιότητα, την επανάσταση, όλα χαραγμένα στην ζωή της Nawal Marwan. Η πλοκή εξιστορείτε παράλληλα σε στο παρελθόν και στο παρόν, με τον θεατή από την μια να βλέπει το ταξίδι της Jeanne σε έναν τόπο που καλείτε να ανακαλύψει τις τραγωδίες του τόπου αλλά και της οικογένειάς της, και από την άλλη την συνεχή μάχη της Nawal, η οποία παλεύει απέναντι στην τρέλα που περιβάλει τις καταστάσεις γύρω της. Η δουλειά που έχει γίνει στο μοντάζ είναι καταπληκτική αφού, με την τρομερή ομοιότητα που έχουν οι ηθοποιοί που υποδύονται την νεαρή μάνα και την κόρη, πολλές φορές ο θεατής μπορεί να μπερδέψει το παρόν με το παρελθόν, αφού και στην πραγματικότητα υπάρχουν περιοχές που μαστίζονται ακόμα και τώρα από την τρέλα του πολέμου. Το δράμα χτίζετε σταδιακά και όσο οι αποκαλύψεις πληθαίνουν τόσο κορυφώνεται η τραγικότητα της φιγούρας της μάνας αλλά και της ιστορίας ενός πολύπαθους τόπου και λαού. Φανταστική δουλειά έχει γίνει και στην φωτογραφία της ταινίας, υπεύθυνος της οποίας είναι ο André Turpin.
Μοναδικό ίσως μειονέκτημα στην διάρκειας 130 λεπτών ταινία του Denis Villeneuve, είναι το casting, και αυτό γιατί, παρότι η Lubna Azabal συγκλονίζει στον ρόλο της μάνας Nawal, η Mélissa Désormeaux-Poulin και περισσότερο ο Maxim Gaudette στους ρόλους των παιδιών, δεν προσδίδουν την ένταση που χρειάζονται οι χαρακτήρες τους.
Το Μέσα από τις Φλόγες προτάθηκε για Oscar στην ίδια κατηγορία με τον Κυνόδοντα του Λάνθιμου, για καλύτερη ξενόγλωσση ταινία, αλλά παρότι θεωρούταν φαβορί, τελικά έχασε το βραβείο από το In a better World. Πρόκειται για μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς ανεπιφύλακτα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου